TI - جو اخلاقی ادراک شده در سازمان: مفاهیم و طبقه بندی ها JO - فصلنامه پژوهش‌های اخلاقی (انجمن معارف اسلامی ایران) JA - انجمن علمی معارف اسلامی ایران LA - fa SN - 2383-3279 AU - سیدمجتبی محمودزاده AU - محمدحسین شجاعی AD - دانشگاه علامه طباطبائی AD - دانشگاه علامه طباطبائی Y1 - 1396 PY - 1396 VL - 27 IS - 1 SP - 23 EP - 45 KW - جو اخلاقی ادراک شده KW - اخلاق کسب و کار KW - اخلاق کاری KW - اخلاق حرفه ای KW - اخلاق سازمانی DO - N2 - در حالی که سازمان ها دربرگیرنده جو های اخلاقی متعددی هستند، جو اخلاقی ادراک شده برای اکثر سازمان ها حائز اهمیت بوده و بر رفتار اخلاقی کارمندان تاثیر است. منابع انسانی در دنیای امروز، بهترین مزیت رقابتی هر سازمان تلقی می شود و انسان بیش از هر زمان دیگر، در تئوری های سازمان و مدیریت اهمیت پیدا کرده است. منابع انسانی به همان اندازه که می تواند سازمان ها را در رقابت یاری کند، همچنین می تواند مانعی جدی بر سر راه سازمان باشد. روش تحقیق این پژوهش توصیفی- تحلیلی است و جمع آوری داده ها به صورت کتابخانه ای انجام شده است. در این پژوهش تلاش گردیده تا مدل ها و مفاهیم جو اخلاقی ادراک شده از دیدگاه نظریه پردازان گوناگون مورد بررسی قرار گیرد. از میان طبقه بندی های گوناگون درباره جو اخلاقی ادراک شده، نظریه جو اخلاقی ویکتور و کالن، نظریه پیوستار جو اخلاقی ویداور و کوهن، نظریه جو اخلاقی وبر و نظریه فرآیندهای روانی تصمیم‌گیری اخلاقی آرناد در این پژوهش بررسی شده اند UR - http://rimag.ir/fa/Article/16517 L1 - http://rimag.ir/fa/Article/Download/16517 TY _ JOURId - 16517