TI - طراحی مدل بهینه ارزشی بازاریابی به منظور ترویج و بهبود فروش داروهای گیاهی: یک تحقیق کیفی JO - فصلنامه پژوهش‌های اخلاقی (انجمن معارف اسلامی ایران) JA - انجمن علمی معارف اسلامی ایران LA - fa SN - 2383-3279 AU - ذکیه عاشوری AU - سید محمود شبگو منصف AU - کامبیز شاهرودی AU - علی قلی پور سلیمانی AD - دانشگاه آزاد اسلامی، رشت AD - دانشگاه آزاد واحد رشت AD - دانشگاه آزاد واحد رشت AD - 2. عضو ﻫﻴﺌﺖ علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت AD - دانشگاه آزاد اسلامی، رشت Y1 - 1400 PY - 1400 VL - 1 IS - 1 SP - 221 EP - 242 KW - ارزش KW - مدل بهینه ارزشی KW - بازاریابی KW - بهبود فروش DO - N2 - این مقاله با هدف طراحی مدل بازاریابی به منظور ترویج و بهبود فروش داروهای گیاهی به رشته تحریر درآمده است. نمونه ها با شیوه هدفمند انتخاب شدند و محقق با 12 نفر از خبرگان و شرکت های توزیع کننده داروهای گیاهی، پزشکان و داروسازان مصاحبه کرده و به دلیل جدید بودن موضوع تحقیق و با توجه به جمع آوری داده ها در فرایند اکتشافی، از ابزار مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شد و مقوله ها که اجزای مختلف مدل را تشکیل می دادند در 6 طبقه دسته بندی شدند. نتایج کدگذاری باز نشان می دهد که در مجموع 206 کد باز استخراج شد و در بخش کدگذاری محوری،121 کد اولیه در قالب 26 مقوله جاگذاری شد و بدین ترتیب مدل مفهومی تحقیق شکل گرفت. نخستین اجزا مدل ارائه شده، شامل ارتقاء سلامت جامعه، پتانسیل بالقوه تولید و عرضه گیاهان داروئی، سبک زندگی و نگرش، اهمیت و جایگاه داروی گیاهی می باشد که عوامل علی را تشکیل می دهند. شرایط علی زمینه ساز ظهور جز بعدی یعنی بازاریابی دارویی و ارتباطات یکپارچه هستند که مقوله های اصلی مدل می باشند. UR - http://rimag.ir/fa/Article/21145 L1 - http://rimag.ir/fa/Article/Download/21145 TY _ JOURId - 21145