Subject Areas : Ethics and Islamic Education
Alireza
mahmmudnia
1
siyavosh
mozaffari
2
(PhD student in history and philosophy of education. Kharazmi University, Tehran, Iran)
susan
keshavarz
3
(دانشگاه خوارزمی)
Ramazan
Barkhordari
4
(Kharazmi University )
Keywords:
Abstract :
قرآن کریم
نهج البلاغه
مظاهری سیف، حمید رضا (1391). جریان شناسی انتقادی عرفان های نوظهور، ج1، قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم.
شریفی دوست، حمزه (1391). حمزه، کاوشی در معنویت های نوظهور، انتشارات صهبای یقین.
جوارشکیان، عباس (1383). مبانی نظری روش تحقیق در علوم انسانی، مجله علوم انسانی، شماره 13.
توئیچل، پل (1379). تجاربی معنوی از سفر به جهانهای ناشناخته ، انتشارات سی گل.
نیکسرشت، پروین و طباطبایی، سیده فاطمه (1396). تحلیل و بررسی پیامدهای اومانیسم از دیدگاه علامه طباطبایی با تکیه بر تفسیر المیزان، فصلنامه مطالعات قرانی، دوره 8، شماره 32.
ابوترابیان، فاطمه (1385). نقد و بررسی اومانیسم از دیدگاه استاد مطهری (ره)، پایان نامه کارشناسی ارشد فلسفه کلام، دانشگاه تهران.
وکیلی، هادی (1384). نقد مبانی اومانیستی حقوق بشر غربی، فصلنامه نقد، شماره 36.
صانعپور، مریم (1382). دیدگاه اومانیستی و دین، قبسات، شماره 28
پیروز، غلامرضا (1385). انسان، اومانیسم و عرفان اسلامی، مجله تخصصی زبان و ادبیات علوم انسانی مشهد، دوره 39، شماره 4.
دایر، وین والتر(1386) اعجاز واقعی، محمد رضا آل¬یاسین، تهران: اردبیهشت.
دایر، وین والتر (1393) عرفان داروی دردهای بی درمان، محمدحسن نعیمی، تهران: کتاب آیین.
زرینکوب، عبدالحسین ( 1392). آشنایی با نقد ادبی، ناشر: سخن.
دهخدا، علی اکبر (1359). لغت نامه، انتشارات روزنه.
دیوییس ، اشپيل (1378) تمدن مغرب زمين، ترجمه محمدحسين آريا، تهران: اميركبير.
زرين كوب، عبدالحسين (1373). ارزش ميراث صوفيه، امير كبير، تهران، چ 7، ص 13.
مطهری، مرتضی (1376). آشنايي با علوم اسلامي، (كلام، احكام، عرفان، حكمت عملي)، انتشارات صدرا، تهران.
هورنبی ، جان (1380)، آموزش و پرورش و روح، به سوی یک نامه درسی معنوی، ترجمه: نادرقلی قورچیان، تهران: فراشناختی اندیشه
صدیقی، فریبرز(1387) «تجربه های معنوی ـ عرفانی از دیدگاه روانشناسی»، مطالعات عرفانی، ش8، کاشان: دانشگاه کاشان.
حرانی، ابومحمد (1367). تفسیر به رای، قم، انتشارات صدرا.
حسینپور، رضا (1393). عتباریابی الگوی شایستگی های مشاوران نظام تعلیم و تربیت عمومی، مجله فرهنگی تربیتی زنان و خانواده، دوره 15، شماره 53.
نجاتبخش، مریم (1389). ماده انگاری فیزیک و فلسفه، حکمت سینوی(مشکوه النور)، ش36 و 37، تهران: دانشگاه امام صادق.
آمدی، ابوالفتح (1366) غررالحکم و در رالکم، قم: مرکز النشرالتابع مکتب الاعالام الاسلامی.
پلانک، ماکس (1392) علم به کجا می رود، احمد آرام، تهران: شرکت سهامی انتشار.
دایر، وین والتر(1387) اعجاز واقعی، محمد رضا آلیاسین، تهران: اردبیهشت.
طباطبائی، علامه محمد حسین(1363) تفسیر المیزان،ج2،6،12،20،19، ترجمه غلامرضا خسروی حسینی، دفتر انتشارات اسلامی (وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم)
کلینی، ابی جعفر محمد، (1364) اصول کافی، سیدجواد مصطفوی، قم: نور.
کلینی، محمد بن یعقوب(1388)، اصول کافی، لطیف و سعید راشدی، قم: انتشارات اجود.
کوئینگ، هارولد (1394) ایمان و سلامت روان: منابع مذهبی جهت شفاجستن، نجف طهماسبی پور و محمد شعبانی، تهران: آوای نور.
C. Luik, “Humanism”, Routledge Encyclopedia of Philosophy, Edward Craig (ed), London: Routledge, 1998, Vol.4, p.528.