Subject Areas : Ethics and Islamic Education
Shahrzad
Kamal Khani
1
(M.Sc. Student of Curriculum Planning, Science and Research Branch of Islamic Azad University, Tehran, Iran , )
Fatemeh
Nasseri
2
Mohammad
Armand
3
(Associate Professor, The research institute for research & development in humanities ,The organization for researching and composing university textbooks in the humanities(samt), Tehran ,Iran)
Keywords:
Abstract :
آیزنک، مایکل؛ کین، مارك (1394). زبان و تفکر (ترجمه حسین زارع و مهدي باقرپسندي). تهران: ارجمند.
اصغرنژاد، طاهره؛ احمدي، محمد (1385). "مطالعۀ ویژگی هاي روان سنجی مقیاس خودکارآمدي شرر". مجلۀ روا نشناسی، 39.
ابراهیمی، ل.، و دهداری، ا. (1391). تعیین میزان شیوع اختلاف اضطراب منتشر در میان دانش آموزان پایه پنجم و بررسی اثربخشی دو روش خودگویی برونی و درونی در کاهش آن. فرهنگ مشاوره و روان درمانی (فرهنگ مشاوره), 3(11), 1-20.
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=211125
اصغری شربیانی، ع.، و عطادخت، ا. (1396). تاثیر آموزش خودگویی های مثبت در کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان ابتدایی مبتلا به نارساخوانی. سلامت روان کودک (روان کودک), 4(4 ), 24-33.
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=348789 بلاك، آلن؛ هرسن، مایکل (1384). فرهنگ شیوه هاي رفتار درمانی. ترجمۀ فرهاد ماهر و سیروس ایزدي. تهران: رشد. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی 1985).
پوراصغر، نصیبه؛ زارع، حسین (1394). "تجربیات قبلی و عملکرد تکالیف مرتبط با رایانه دانشجویان: نقش خودکارآمدي رایانه، اضطراب رایانه و جنسیت". پژوهش در یادگیري آموزشگاهی و مجازي،3، 9، 69-82.
تابش، فهیمه؛ زارع، حسین (1391). "تأثیر آموزش مهارت هاي هوش هیجانی بر سبک هاي تصمیم گیري عقلایی، شهودي، اجتنابی، وابسته و آنی". نشریه علوم رفتاري. 22، 330-323.
سعدی پور، ا.، و قلمی، ز.، و اسدزاده، ح. (1398). مقایسه اثربخشی آموزش خودگویی مثبت و خودکنترلی بر باورهای خودکارآمدی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران, 7(2 ), 172-181.
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=478225
حسینیان، س.، و احقر، ق.، و پورغفارعبدی، م. (1393). اثربخشی آموزش خودگویی های درونی مثبت بر کاهش میزان اضطراب اجتماعی کوتاه قامتان شهر تهران. تحقیقات روانشناختی, 6(23), 14-33. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=271035
شمس اسفندآباد، حسن، 1389 ،روان شناسی تفاوت هاي فردي، انتشارات سمت.
ذبیحی حصاري، نرگس خاتون؛ غلامعلی لواسانی، مسعود (1393). رابطه باورهاي هوشی و اهداف پیشرفت با خودکارآمدي در دانشجویان دانشگاه پیام نور. پژوهش در یادگیري آموزشگاهی و آموزش مجازي، 1، 4، 9-17.
زارع، حسین؛ رستگار، احمد( 1393).مدل عِلّی پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان آموزش مجازي: نقش باورهاي هوشی، اهداف پیشرفت و هیجان هاي تحصیلی. شناختی اجتماعی، 3, 2 ( 6); 19 - 32.
سلمانی، نیره ( 1392). "تأثیر خودگویی مثبت بر میزان اضطراب امتحان دانشجویان پرستاري". راهبردهاي آموزش در علوم پزشکی، 6،1، 16-13.
عبداللهی عدلی انصار، وحیده؛ فتحی آذر، اسکندر؛ عبدالهی، نیدا (1393). "ارتباط تفکر انتقادي با خلاقیت، باورهاي خودکارآمدي و عملکرد تحصیلی دانشجو معلمان". پژوهش در یادگیري آموزشگاهی و مجازي، 2، 7، 41-52.
علوي، خدیجه؛ امیرپور، لیلا؛ مدرس غروي، مرتضی (1392)،رابطۀ سبک خودگویی و مشکلات عاطفی در دانشجویان،مجلۀ اصول بهداشت روانی. 15، 2، 529 -518.
مایکنبام، دونالد (1386). آموزش ایمن سازی در مقابل استرس. ترجمه سیروس مبینی. تهران: رشد. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی 1985).
مسیبی چناربن، حسین؛ اسماعیلی، معصومه؛ فلسفی نژاد، محمدرضا ( 1389). "بررسی اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر فن خودگویی و کاهش میزان هراس اجتماعی و تصحیح تعابیر مربوط به خود و دیگران". مطالعات تربیتی و روان شناسی، 11، 2، 102 -87.
مقیمیان، مریم؛ کریمی، طیبه (1392). "تأثیر آموزش گروهی تکنیک هاي خودگویی مثبت و تن آرامی و ترکیب آن ها بر هراس اجتماعی دانشجویان پرستاري". مرکز تحقیقات مراقبت هاي پرستاري دانشگاه علوم پزشکی ایران، نشریه پرستاري ایران، 26، 58 ،57-66.
سعید، نسیم؛ زارع، حسین (1393). روش تدریس پیشرفته. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
میردریکوند، فضل اله ؛ سبزیان، سعیده؛ گراوند، هوشنگ (1394)،اثربخشی آموزش تکنیک هاي فراشناختی بر خودکارآمدي دانش آموزان دختر دبیرستان هاي شهر اصفهان، پژوهش در یادگیري آموزشگاهی و مجازي، 2، 8، 97-110.
همپتن، الوود (1381). نگرش مثبت. ترجمه فهیمه نظري. تهران: مؤسسۀ ایزایران. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی 1987).
Calvete, E. & Cardenoso, O. (2002). Self-talk in adolescents: Dimensions, states of mind, and Psychological maladjustment. Coyn Ther Res; 26(4): 473-850.
Ferla, J.; Valcke, M. & Cai, Y. (2009). Academic self-efficacy and academic self - concept: Reconsidering structural relationships. Learning and Individual Differences; 19: 499-505.
Pajares, F. (2003). Self-efficacy beliefs, motivation and achievement in writing: A Review of the literature reading & writing quarterly; 19: 139-158.
Safern, SA.; Heimberg, RG.; Lerner, AH.; Warman, M. & Kendall, PC. (2000). Differentiat-ing anxious and depressive self-statements: Combined factor structure of the anxious selfstatements questionnaire and the automatic thoughts questionnaire revised. Cogn Ther Res; 24(3), pp: 327-344.
Van Raalte, L.; Vincent Andrew, Brewer Britton W. (2016). Self-talk: Review and sportspecific model. Psychology of Sport and Exercise.
Kolbe, Andrew, W. (2003). Dissertation Abstracts International: The humanities and social sciences, Ed. D; University of Massachusetts Lowell.
Kozulin, A. (2012). Thought and language. London: MIT Press Cambridge.
Lepadatu, I. (2012). Use self-talking for learning progress. Procedia. Social and Behavioral Sciences, 33, 283-287.
Lund, N. (2003). Language and thought. London and New York: Routldege.
Manfra, Louis. (2006). The effects of speech awareness and speech instructions on young children’s self-talk and cognitive selfregulation during a dimensional change counting task. publisher, George mason university.
Hawkes PS. Sanctification and our inner dialogue: The application of scripture to our selftalk [dissertation]. Trinity Evangelical Divinity school;2014. Available from ProQuest Dissertation and Thesis database.
Hardy, J.; Hall, CR.; Gibbs, C. & Greenslade, C. (2005). Self-talk and gross motor skill performance: An experimental approach. Athletic insight, 7, 2, 1-13.