"Islamic ethics rules from the perspective of teaching and learning infrastructure Resale Rights Imam Sajjad (AS) "
Subject Areas : Ethics and Islamic Education
Keywords: Law, professor, student, Imam Sajjad (AS) ,
Abstract :
Unfortunately, today in the academic community of professors and students of the reciprocal rights and dignity as the distance between them in terms of Islamic morality and trimmed as spiritual role education training is very important and rich sources for the introduction of existing rights in Islam. Therefore, The purpose of this research has renewed interest in law from the perspective of religion, particularly of Resale Rights pure source of Imam Sajjad (AS) was to examine the following article reviews the literature on the subject and their analysis. Imam Sajjad subtle hint sighted the need to respect teachers and students to interact interstate And.bh hope that by reminding the law and introduce it to colleagues and students honored once again witnessed more attention to the rights of our spiritual and more spiritual atmosphere of teaching, learning.
قرآن کریم ، ترجمه فارسی فولادوند. ابن بابویه ،محمد بن علی، 1401ق، من لايحضره الفقيه:بیروت،دار الصعب، ج2 /ص6۱۳.آمديتميمي، عبدالواحد، 1378ش، غررالحكم و دررالكلم، ترجمه حسين شيخالاسلامي، نشر انصاريان، قم، ج4، ص 104 و ج5، ص351. ايمانی پور، معصومه. 1391، استانداردهای اخلاقی آموزش از منظر دستورات اسلامی. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، شماره 5 (0 و 3) ص۸۸.پاینده، ابوالقاسم، 1393، نهج الفصاحه(کلمات قصار رسول اکرم) ص)، حدیث 450،انتشارات بدرقه جاویدان، قم. تهرانی, جواد سعيد. 1391، تأثير آموزههای الهی در اخلاق در آموزش. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی, 5, 72.دهخدا، علی اکبر ، 1372، لغت نامه دهخدا، مؤسسه چاپ و انتشارات دانشگاه تهران.جمعی از محققین، 1385، نسیم هدایت (رهنمودهای بزرگان به طلاب جوان)، تهران، راسخون،ص 158 تا 162. حر عاملي , محمد بن حسن، وسائل الشیعة، ج 15، ص 201، (أبواب أحکام اولاد، باب 87).268) رهنما اكبر، بهار 1386، ""آسيب شناسي تربيت ديني دانش آموزان دوره متوسطه از ديدگاه مديران و دبيران ديني شهر قم."" مجله: پژوهش های تربیت اسلامی » سال دوم - شماره 1،ص۷-۲۰.سپهری، محمد، 1372ش، ترجمه و شرح رسالة الحقوق امام سجاد علیه السلام، چاپ دوم، قم، دارالعلم، ، ص195. عقیقی بخشایشی، 1381ش، چهارده نور پاک،چاپ اول، بخش 6. فصلنامه پژوهشهای تربیت اسلامی، تهران 1386، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش سال دوم.شماره 1. مجلسی، محمدباقر، 1403ق، بحارالانوار، مؤسسة الوفاء، چاپ سوم، ج78، ص309. بيروت. مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، مؤسسة الوفاء: 44/2 ح 13. کليني رازی، محمد بن يعقوب، 1429ق، الکافي، دار الحديث، چاپ اول، قم ج 1 ، باب النوادر ، حدیث 8، جلد یک ص ۵۱.متّقىهندى، علاء الدين على، 1409ق، كنز العمّال فى سنن الأقوال و الأفعال، تحقيق و تصحيح شيخ بكرى حيانى و شيخ صفوة الصفا، بيروت، مؤسسة الرسالة،،ج13، ص151، ح36472. مجلسی، محمدباقر، 1403ق، بحارالانوار، مؤسسة الوفاء، چاپ سوم، ج77، ص165. بيروت. محدث نوری، مستدرک الوسائل، نشر آل البیت علیهم السلام، بیروت، 1408 ق، ج 15، ص 203. محمّدی ریشهری، 1390، محمّد ،علم و حکمت در قرآن و حدیث ، ج 2 ، ص 610 حدیث 1771. مظفری، محمد، 1389ش، ویژگیهای مربی و استاد پویا، مجله مربیان، شماره 38. نوابي نسرين, جهانيان ايمان, حاجي احمدي محمود و پروانه منيره. تابستان 1389، شاخص هاي استاد مطلوب از ديدگاه دانشجويان مجله علمي پژوهشي دانشگاه علوم پزشکي بابل : دوره 12، شماره 1(ويژه نامه آموزش پزشکی) ; از صفحه 7 تا صفحه 13). ورام بن ابی فراس المالکی الاشتری، ابی الحسین، 1378ش، تنبیه الخواطر و نزهه النوادر(مجموعه ورام)، مرکز فرهنگی انتشاراتی رایحه، تهران، جلد 2 ، ص121 وص 233.یثربی کاشانی، سید محمد، 1392ش، سیری در رساله حقوق امام سجاد علیه السلام، سلسله گفتارهای آیت الله یثربی ،5،انصاریان، جلد3.
http://heyatemaktabolbagher.epage.ir/fa/module.content_Page.30http://www.tebyan.net/newindex.